Popis
Bezpečnostní prvky:
Airbag systém, který ochrání ramena, hruď, záda, torzo, klíční kosti, krk společně s pasivní ochranou zad, hrudi, torza, loktů a ramen díky CE certifikovaných prvků tělového protektoru.
Aktivní elektronický systém obsahuje 6 detekčních senzorů (3 akcelerometry z toho 1 prostorový a 3 gyroskopy z toho 1 prostorový) v kombinaci s algoritmem na analýzu živých dat specifickým pro jízdu v terénu. Ten umí rychle vyhodnotit situaci a aktivovat airbag v případě nehody. Vesta nepoužívá žádné externí senzory a mechanické prvky.
Celotělová off-road airbag vesta je min. 2 x účinnější co se týče standardu ochrany oproti konvenčnímu pasivnímu protektoru.
Systém je CE certifikovaný jako ochranná pomůcka v oblasti hrudi, zad, loktů a ramen a má závodní homologaci FIM.
V případě vyhodnocení situace nehody se nafoukne vak, který poskytne bezkonkurenční standard ochrany s průměrnou dobou nafouknutí 50 ms (40 ms pro menší velikosti a nejdéle do 60 ms pro největší velikost 2XL).
Nesmí se používat společně s chráničem krční páteře.
Konstrukce:
Ergonomická konstrukce a použité prémiové materiály utváří protektor, který je lehký, přizpůsobivý, a zároveň robustní.
Nosná vrstva protektoru je tvořena z pevné a prodyšné streč síťoviny, která poskytuje perfektní komfort.
Přilnavá streč konstrukce obsahuje plovoucí hrudní protektor z termo plastu s promyšleným ventilačním systémem.
CE certifikovaná páteřová vložka je součástí dodatečné pasivní ochrany uživatele.
Centrální zip pro snadné sundání vesty je ukrytý pod odnímatelným protektorem hrudi.
Doplňková ochrana v podobě pěnového polstrování podšívky v oblasti ramen a hrudi.
Výškově nastavitelný ledvinový pás.
Levý spodní okraj hrudního protektoru je osazen kapsou s odnímatelným signalizačním LED displejem, který slouží pro přehled indikace statusu, stavu baterie a pro snadné přepínání jednotlivých jízdních režimů a vypnutí.
Vstup nabíjení pomocí kabelu typu USB-C, který umožňuje rychlé a jednoduché nabíjení, je umístěný pod protiprachovým krytem na LED panelu v předních partiích vesty.
Vnitřní vak systému je certifikovaný pro až 4 případy nafouknutí po sobě.
Výměnu bombiček bez nutnosti výměny vaku po intervalu každých dvou nafouknutí může provádět koncový uživatel.
Rychlý a snadný přístup k zakladači zádové řídící jednotky, baterii a prostoru bombiček.
Komponenty elektroniky a řídící jednotky jsou odzkoušené v rozsahu teplot -10 °C až +50 °C a certifikované dle ECE R10 04, jež zajišťuje elektromagnetickou integritu a stabilitu.
Výměnu vaku a zajištění preventivní odborné servisní kontroly je třeba řešit s pomocí autorizovaného servisního centra pro dodržení podmínek plné záruky produktu.
Doporučený interval preventivní odborné servisní kontroly je 2 roky nebo 500 motohodin aktivní jízdy zaznamenané v rámci telemetrie vesty dle toho jaký případ nastane dříve.
Přednosti produktu:
Certifikovaná lithium-iontová baterie s výdrží 30 h aktivního režimu jízdy, cca 4 h nabíjení plné kapacity.
Data sebraná díky nesčetnému množství kilometrů v rámci testování profi jezdci byla podrobně prozkoumána a pomáhají zlepšovat algoritmus systému vyhodnocování nehod. Data z používání vest v provozu pomohou tento algoritmus nadále vylepšovat.
Jednoduché a intuitivní použití. Stačí jednoduše nasadit a zapnout hlavní ovládací panel díky čemuž proběhne aktivace. Zapnutý systém se po rychlé kontrole senzorů sám zaktivuje.
Systém je použitelný pro jízdu v terénu s režimy RALLY (dálkové závody), ENDURO (enduro ježdění na trailech a v otevřeném terénu) a v běžném provozu pomocí režimu STREET.
Zakladač s přípravou pro hydrobag v zadní části disponuje pružnou fixační textilií, poutky pro uchycení většiny hydrobagů dostupných na trhu a promyšleným zapínáním, které zabraňuje rozepnutí fixačního pláště (hydrobag není součástí).
Díky Bluetooth propojení s telefonem a aplikací TECH-AIR® je možné sledovat stav vesty a baterie.
S integrovanou nadstavbou MyRide v rámci aplikace může uživatel sledovat podrobnější data telemetrie a záznamu dat z cesty.
Pomocí aplikace TECH-AIR® je možné aktualizovat firmware.
Součástí balení je USB nabíječka pro rychlé a snadné dobíjení baterie.
Snadno rozebíratelné a pratelné.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Značka vznikla v roce 1963 v malém městečku Asolo na severu Itálie a její zakladatel Sante Mazzarolo se nejprve pustil do výroby lyžařských a lezeckých bot. Ostatně i název firmy vychází z anglického názvu květiny “protěž alpská” či “plesnivec alpský”, která se vyskytuje v horských oblastech a pokud rádi jezdíte na hory k našim jižním sousedům, určitě jste ji nejednou viděli. Považuje se totiž za symbol Alp.
V šedesátých letech 20. století došlo na Evropském kontinentu k rozmachu motocrossu a Mazzarolo v něm spatřil skvělou příležitost, kde může uplatnit své znalosti z “bezpečnosti” a výroby svých lezeckých a lyžařských bot. Netrvalo dlouho a první motokrosové boty Alpinestars jsou na světě. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Chviličku na to přišla spolupráce mezi Alpinestars a místní moto komunitou, která dovážela motokrosové a enduro motocykly z celého světa. Během krátkého času se díky své kvalitě a hezkému designu, stala značka Alpinestars hlavním leaderem ve výrobě terénních bot.
Počátkem 70. let si jedny boty koupil i motocyklový závodník Roger de Coster, aby pak vyhrál celosvětový motokrosový šampionát WMC (World Motocross Championship). A dokázal ho vyhrát ještě 5x. To samozřejmě značce Alpinestars přineslo velkou popularitu a v pozdějších 70. letech už značku Alpinestars znal skoro každý milovník motorsportu. V Americe si je oblíbil třeba Kenny Roberts a vyhrál s nimi v roce 1978 závod Grand Prix World Champion. Polovina 80. let a firma Alpinestars otevírá svoji pobočku v Los Angeles a zároveň vyrábí boty pro většinu motocyklových disciplín.
Rok 1990 znamená pro značku vstup do automobilového průmyslu, zejména výrobu bot pro piloty Formule 1 a oblíbený americký podnik Indy Car. Zároveň jde o počátek formování oddělení s názvem Auto Suit Department, které pak vzniká až o deset let později – v roce 2000.
Od poloviny 90. let značka Alpinestars vyvíjí svoje oblečení a v roce 1999 se pouští do výroby kvalitních kožených kombinéz s chrániči. Na vývoji se začíná podílet také závodník Carlos Checa a je tak prvním závodníkem z kategorie závodů MotoGP.
V roce 2004 poté značka spouští vlastní kolekci volnočasového a life-stylového oblečení. Následující rok 2005 vyhrává Greg Minnaar závod UCI Downhill Mountain Bike World Cup a pro značku to znamená intenzivní vývoj ochranných prvků a oblečení se specialisty pro cyklistiku. Aby v roce 2010 vznikla nová divize cyklistického oblečení a chráničů.
K dnešnímu dni tak Alpinestars obléká a chrání většinu závodníků a vrcholových atletů napříč několika segmenty, a to nejen motorsportu. Celkově společnost zaměstnává zhruba 500 zaměstnanců po celém světě – v Los Angeles, Kalifornii, Tokiu, severní Itálii a v thajském Bangkoku.