Popis
Bezpečnostní prvky:
Autonomní airbagový systém, který ochránní ramena, hruď a záda jezdce.
Aktivní elektronický systém obsahující 6 detekčních senzorů (3 akcelerometry a 3 gyroskopy) v kombinaci s algoritmem na analýzu živých dat, který umí rychle vyhodnotit situaci a aktivovat airbag v případě nehody.
Absorbce nárazu a použití stlačeného vzduchu snižuje rázovou sílu až o 95% v porovnání s pasivními protektory. Stupeň ochrany se potenciálně rovná 18ti konvenčním zádovým protektorům poskládaných na sebe.
Airbagový systém TECH-AIR® 5 je CE certifikovaný jako ochranná pomůcka se stupněm ochrany 2 v oblasti hrudi a zad.
V případě vyhodnocení situace nehody se nafoukne ochranný airbag, který poskytne bezkonkurenční standard ochrany s dobou nafouknutí 20 - 40 ms.
Konstrukce:
Spodní část podél zipu je osazena signalizačním LED displejem, který slouží pro přehled režimu vesty.
Vstup pro nabíjení pomocí magnetického kabelu typu USB-C, který umožňuje rychlé, jednoduché a pohodlné nabíjení.
Vnitřní vak systému TECH-AIR® 5 je konstruovaný a certifikovaný až pro 2 případy nafouknutí. Po každém nafouknutí je třeba navštívit autorizované servisní centrum TECH-AIR®, kde se ověří kondice vaku pro další použití.
Výměna bombiček bez nutnosti výměny vaku se řeší po intervalu každých dvou nafouknutí v případech, kdy vak projde tlakovou zkouškou propustnosti vaku.
Doporučený interval preventivní odborné servisní kontroly je 2 roky nebo 500 motohodin aktivní jízdy zaznamenané v rámci telemetrie vesty dle toho jaký případ nastane dříve.
Klíčové přednosti produktu:
Certifikovaná lithium-iontová baterie s výdrží 30 hodin aktivního jízdního režimu.
Data sebraná díky milionům kilometrů a tisícovkám dopravních nehod byla podrobně analyzována a postupně pomáhají zlepšovat algoritmus systému vyhodnocování nehod.
Jednoduché a intuitivní použití. Stačí jednoduše zapnout hlavní zip a poutko na suchý zip, díky čemuž proběhne aktivace systému. Zapnutý systém analýze senzorů sám zaktivuje.
V režimu RACE je systém aktivní pouze od jízdy při průměrné rychlosti od 60km/h. Jedná se o standardní chování systému TECH-AIR® 5 v režimu RACE.
Vesta není určena pro jízdu v terénu, motokros, hard enduro nebo kombinované disciplíny typu supermoto atp. Před vjezdem do terénu je třeba vestu deaktivovat přes aplikaci nebo rozepnutím aktivačního poutka na suchý zip.
Plně nabitá baterie poskytne funkční vestu pro cca 30 hodin aktivní jízdy. Cca jedna hodina nabíjení se rovná zhruba 6 hodinám aktivního použití.
Zadní části airbagu se zádovým protektorem a textilním vnějším pláštěm je plně prodyšná s ventilačními otvory a perforacemi.
Systém je použitelný pro okruhové i sillniční použití s režimi RACE a STREET s vlastními algoritmy. Režim RACE může být využívám pouze na uzavřených tratích.
Díky Bluetooth propojení s mobilním telefonem a aplikací TECH-AIR® je možné sledovat stav vesty, baterie a data s informacemi o cestě.
Pomocí aplikace TECH-AIR® je také možné aktualizovat firmware.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Značka vznikla v roce 1963 v malém městečku Asolo na severu Itálie a její zakladatel Sante Mazzarolo se nejprve pustil do výroby lyžařských a lezeckých bot. Ostatně i název firmy vychází z anglického názvu květiny “protěž alpská” či “plesnivec alpský”, která se vyskytuje v horských oblastech a pokud rádi jezdíte na hory k našim jižním sousedům, určitě jste ji nejednou viděli. Považuje se totiž za symbol Alp.
V šedesátých letech 20. století došlo na Evropském kontinentu k rozmachu motocrossu a Mazzarolo v něm spatřil skvělou příležitost, kde může uplatnit své znalosti z “bezpečnosti” a výroby svých lezeckých a lyžařských bot. Netrvalo dlouho a první motokrosové boty Alpinestars jsou na světě. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Chviličku na to přišla spolupráce mezi Alpinestars a místní moto komunitou, která dovážela motokrosové a enduro motocykly z celého světa. Během krátkého času se díky své kvalitě a hezkému designu, stala značka Alpinestars hlavním leaderem ve výrobě terénních bot.
Počátkem 70. let si jedny boty koupil i motocyklový závodník Roger de Coster, aby pak vyhrál celosvětový motokrosový šampionát WMC (World Motocross Championship). A dokázal ho vyhrát ještě 5x. To samozřejmě značce Alpinestars přineslo velkou popularitu a v pozdějších 70. letech už značku Alpinestars znal skoro každý milovník motorsportu. V Americe si je oblíbil třeba Kenny Roberts a vyhrál s nimi v roce 1978 závod Grand Prix World Champion. Polovina 80. let a firma Alpinestars otevírá svoji pobočku v Los Angeles a zároveň vyrábí boty pro většinu motocyklových disciplín.
Rok 1990 znamená pro značku vstup do automobilového průmyslu, zejména výrobu bot pro piloty Formule 1 a oblíbený americký podnik Indy Car. Zároveň jde o počátek formování oddělení s názvem Auto Suit Department, které pak vzniká až o deset let později – v roce 2000.
Od poloviny 90. let značka Alpinestars vyvíjí svoje oblečení a v roce 1999 se pouští do výroby kvalitních kožených kombinéz s chrániči. Na vývoji se začíná podílet také závodník Carlos Checa a je tak prvním závodníkem z kategorie závodů MotoGP.
V roce 2004 poté značka spouští vlastní kolekci volnočasového a life-stylového oblečení. Následující rok 2005 vyhrává Greg Minnaar závod UCI Downhill Mountain Bike World Cup a pro značku to znamená intenzivní vývoj ochranných prvků a oblečení se specialisty pro cyklistiku. Aby v roce 2010 vznikla nová divize cyklistického oblečení a chráničů.
K dnešnímu dni tak Alpinestars obléká a chrání většinu závodníků a vrcholových atletů napříč několika segmenty, a to nejen motorsportu. Celkově společnost zaměstnává zhruba 500 zaměstnanců po celém světě – v Los Angeles, Kalifornii, Tokiu, severní Itálii a v thajském Bangkoku.