Popis
Bezpečnostní prvky:
- Autonomní airbagový systém, který ochrání hruď, vrchní část ramen a záda jezdce.
- Aktivní elektronický systém obsahující 6 detekčních senzorů (3 akcelerometry, z toho jeden pracující v prostorovém režimu a 3 gyroskopy, z toho jeden pracující v prostorovém režimu) v kombinaci s algoritmem na analýzu živých dat, který umí rychle vyhodnotit situaci a aktivovat airbag v případě nehody.
- Vesta disponuje totožným algoritmem pro silniční provoz jako systém TECH AIR® 5.
- Absorpce nárazu a použití stlačeného vzduchu snižuje rázovou sílu až o 95 % v porovnání s pasivními protektory. Stupeň ochrany se potenciálně rovná 18-ti konvenčním zádovým protektorům, poskládaným na sebe.
- Airbagový systém TECH-AIR® 3 je CE certifikovaný jako ochranná pomůcka s prvky ochrany v oblasti hrudi a zad.
- V případě vyhodnocení nehody se nafoukne ochranný airbag, který poskytne bezkonkurenční standard ochrany s dobou nafouknutí do 50-ti ms.
- Díky vnitřnímu zakladači v zadní části vesty je možné vestu dodatečně osadit doplňkovým zádovým protektorem.
Konstrukce:
- Signalizační LED displej, osazený na vnějším plášti vesty v oblasti hrudi, slouží pro přehled režimu vesty.
- Vstup pro nabíjení kabelem typu USB v oblasti řídící jednotky uvnitř vesty umožňuje rychlé, jednoduché a pohodlné nabíjení.
- Vnitřní vak systému TECH-AIR® 3 je konstruovaný a certifikovaný až pro 2 případy nafouknutí.
- Výměna bombiček bez nutnosti výměny vaku se řeší při intervalu každých dvou nafouknutí pouze v případech, kdy vak projde tlakovou zkouškou.
- Doporučený interval preventivní odborné servisní kontroly je 2 roky nebo 500 motohodin aktivní jízdy zaznamenané v rámci telemetrie vesty dle toho jaký případ nastane dříve.
- Vesta disponuje druhou generací řídící jednotky systému TECH-AIR®.
- Vnější plášť se strečovými panely a prodyšná síťovaná podšívka.
Klíčové přednosti produktu:
- Vestu je možné umístit přes nebo pod bundu.
- Nevyžaduje žádné mechanické připojení k motocyklu.
- Certifikovaná lithium-iontová baterie s výdrží 30 h aktivního jízdního režimu.
- Vestu je možné jednoduše zabalit do batohu, brašen nebo do úložného prostoru pod sedlo.
- Data sebraná díky milionům kilometrů a tisícovkám dopravních nehod byla podrobně analyzována a postupně pomáhají zlepšovat algoritmus systému vyhodnocování nehod.
- Jednoduché a intuitivní použití. Stačí jednoduše zapnout hlavní zip a poutko na suchý zip, díky čemuž proběhne aktivace systému. Zapnutý systém se po analýze senzorů na lidském těle během jízdy sám zaktivuje.
- Signalizační LED displej disponuje senzorem haptického vnímání a díky němu vydává řídící jednotka v případě aktivace vesty do funkčního režimu nebo docházející baterie uživateli signál pomocí jemných vibrací v oblasti hrudi, kde je LED displej umístěn.
- Vesta není určena pro sportovní silniční jízdu, jízdu v terénu, motokros, hard enduro nebo kombinované disciplíny typu supermoto atp. Před vjezdem do terénu je třeba vestu deaktivovat přes aplikaci nebo rozepnutím aktivačního poutka na suchý zip.
- Cca jedna hodina nabíjení se rovná zhruba 6 h aktivního použití.
- Zadní část vesty obsahuje vnitřní zakladač pro zádový protektor.
- Díky Bluetooth propojení pomocí nízko energetického bezdrátového rozhraní BLE 5.0 s aplikací TECH-AIR® je možné sledovat stav vesty, baterie a další data společně s informacemi o cestě pomocí modulu MyRide.
- Pomocí aplikace TECH-AIR® je také možné aktualizovat firmware na jeho nejaktuálnější verzi.
- Příruční vnější kapsa pro možnost rychlého odložení dokladů a nezbytností.
- Reflexní prvky
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Značka vznikla v roce 1963 v malém městečku Asolo na severu Itálie a její zakladatel Sante Mazzarolo se nejprve pustil do výroby lyžařských a lezeckých bot. Ostatně i název firmy vychází z anglického názvu květiny “protěž alpská” či “plesnivec alpský”, která se vyskytuje v horských oblastech a pokud rádi jezdíte na hory k našim jižním sousedům, určitě jste ji nejednou viděli. Považuje se totiž za symbol Alp.
V šedesátých letech 20. století došlo na Evropském kontinentu k rozmachu motocrossu a Mazzarolo v něm spatřil skvělou příležitost, kde může uplatnit své znalosti z “bezpečnosti” a výroby svých lezeckých a lyžařských bot. Netrvalo dlouho a první motokrosové boty Alpinestars jsou na světě. Úspěch na sebe nenechal čekat.
Chviličku na to přišla spolupráce mezi Alpinestars a místní moto komunitou, která dovážela motokrosové a enduro motocykly z celého světa. Během krátkého času se díky své kvalitě a hezkému designu, stala značka Alpinestars hlavním leaderem ve výrobě terénních bot.
Počátkem 70. let si jedny boty koupil i motocyklový závodník Roger de Coster, aby pak vyhrál celosvětový motokrosový šampionát WMC (World Motocross Championship). A dokázal ho vyhrát ještě 5x. To samozřejmě značce Alpinestars přineslo velkou popularitu a v pozdějších 70. letech už značku Alpinestars znal skoro každý milovník motorsportu. V Americe si je oblíbil třeba Kenny Roberts a vyhrál s nimi v roce 1978 závod Grand Prix World Champion. Polovina 80. let a firma Alpinestars otevírá svoji pobočku v Los Angeles a zároveň vyrábí boty pro většinu motocyklových disciplín.
Rok 1990 znamená pro značku vstup do automobilového průmyslu, zejména výrobu bot pro piloty Formule 1 a oblíbený americký podnik Indy Car. Zároveň jde o počátek formování oddělení s názvem Auto Suit Department, které pak vzniká až o deset let později – v roce 2000.
Od poloviny 90. let značka Alpinestars vyvíjí svoje oblečení a v roce 1999 se pouští do výroby kvalitních kožených kombinéz s chrániči. Na vývoji se začíná podílet také závodník Carlos Checa a je tak prvním závodníkem z kategorie závodů MotoGP.
V roce 2004 poté značka spouští vlastní kolekci volnočasového a life-stylového oblečení. Následující rok 2005 vyhrává Greg Minnaar závod UCI Downhill Mountain Bike World Cup a pro značku to znamená intenzivní vývoj ochranných prvků a oblečení se specialisty pro cyklistiku. Aby v roce 2010 vznikla nová divize cyklistického oblečení a chráničů.
K dnešnímu dni tak Alpinestars obléká a chrání většinu závodníků a vrcholových atletů napříč několika segmenty, a to nejen motorsportu. Celkově společnost zaměstnává zhruba 500 zaměstnanců po celém světě – v Los Angeles, Kalifornii, Tokiu, severní Itálii a v thajském Bangkoku.